Mała pętla Doliną Bobrzy

Trasa Mała pętlą Doliny Bobrzy to idealna propozycja na rodzinną wycieczkę. Prowadzi zacisznymi wioskami położonymi na terenie Obszaru Natura 2000 Dolina Bobrzy i Suchedniowsko-Oblęgorskiego Parku Krajobrazowego. Trasa łatwa, niemal płaska z rozległymi widokami na dolinę.  Mała pętla Doliną Bobrzy to dobry pomysł na rowerową wycieczkę, kiedy w terenie jest mokro i dziećmi jazda byłaby utrudniona.

Długość: 25 km, pętla. Podłoże: asfalt. Przewyższenie: 56 m. Rower: każdy typ roweru

Atrakcje na trasie

Trasę rozpoczęłam w Szczukowicach tuż za przejazdem kolejowym. Drogi rozgałęziają się na lewo i prawo. Trasa prowadzi w prawo. Jedziemy za główną drogą przez całą wioskę, potem wjeżdżamy do wsi Brynica. Na pierwszym skrzyżowaniu przy krzyżu kierujemy się na prawo. Droga prowadzi nas prosto, po lewej widok na pięknie położony na wzgórzu kościół w Chełmach. Po prawej między drzewami płynie Bobrza.

Kolejna wioska to Chełmce , między domami jest możliwość dojechania do Bobrzy.

Dalej prosto, aż do dużego skrzyżowania. Tu w prawo, za znakiem Szlaku Przygody. Po chwili w lewo na Przyjmo. Prosto do Porzecza.

Jedziemy prosto do skrzyżowania, gdzie drogowskaz kieruje nas na Oblęgorek , mamy to kolejny znak Szlaku Przygody. Za główną drogą jedziemy przez Oblęgorek kolejne 3 km. Na skrzyżowaniu, z którego po prawej widać parking kierujemy się na ten właśnie parking. Postawiono tu Mor, czyli Miejsce Obsługi Rowerzysty na szlaku Green Velo.

Nieco dalej za parkingiem w prawo prowadzi piękna aleja do dworku Sienkiewicza w którym jest muzeum pisarza . Park przy dworku to wspaniałe miejsce na dłuższy odpoczynek, tym bardziej, że to połowa trasy.

Tu mamy dwie możliwości: pierwsza: wrócić aleją lipową do głównej drogi, druga: sprzed samej bramy dworku jedziemy w prawo. Po kilometrze dojedziemy do drogi, którą już jechaliśmy. I tu do znanego nam skrzyżowania, z którego widać było parking.

Tym razem kierujemy się w lewo. Po prawej i lewej rozległe widoki na pola. Za główną drogą lekko w prawo w kierunku lasu. Tuż za lasem przekraczamy drogę wojewódzką 748. Uwaga! Ostrożnie, panuje tu duży ruch. Wjeżdżamy do wsi Chełmce . Główna droga z widokiem na kościół na wzgórzu zaprowadzi nas przed Zbór Ariański. Dalej lekko pod górę i wyłania się przed nami widok na pobliskie wzgórza i pasma górskie położone na południe i południowy zachód od Kielc.

Jedziemy prosto, mijamy skrzyżowanie i  dalej prosto, lewo lekko pod górkę w wąską asfaltową dróżkę. Stąd prowadzi obecnie asfaltowa, jeszcze rok temu polna, droga do kościoła. Po obejrzeniu kościółka wracamy na drogę, którą jechaliśmy. Teraz między kilkoma domami, wciąż za główną drogą tej części wsi, po około 300 metrach droga skręca w lewo. Po prawej domy, po lewej jeden z ładniejszych widoków na kościół, który przed chwilą oglądaliśmy.

Asfalt kończy, teraz czeka nas odcinek szutrowej szerokiej drogi. Nie skręcamy na żadnym skrzyżowaniu na drodze szutrowej. Jedziemy prosto aż dojedziemy do drogi asfaltowej. Tu w prawo. Jeszcze kilkaset metrów i wyjeżdżamy z Brynicy. Tu na skraju wioski stoi krzyż z powstania styczniowego, o którym przeczytasz tutaj . Po lewej widok na Kielce i kieleckie Pasmo Kadzielniańskie.

Nieco dalej po lewej widać ruiny pałacu Tarłów w Podzamczu Piekoszowskim, dokąd zmierzamy. Na skrzyżowaniu w lewo w kierunku pałacu. Droga zaprowadzi nas przed sam pałac.

Sprzed pałacu jedziemy dalej, teraz poprowadzą nas znaki Green Velo, aż do miejsca przy torach, gdzie zaczynaliśmy trasę.

Mała pętlą Doliny Bobrzy  to wycieczka, którą polecam rodzinom i osobom, które lubią turystycznie spędzić czas na rowerze.

Posted in Trasy, Trasy Rodzinne and tagged .